Friday, November 30, 2012

SEEKOR BURUNG DARI KLANG

Petang itu hujan lebat
beserta angin yang sepoi-sepoi tak berbahasa
Aku melihat keluar tingkap...
Selang beberapa minit
Seekor burung hinggap di jeriji tingkap
"Assalamualaikum sis, ble tumpang berteduh?"
"Boleh" jawab ku ringkas
Aku tengok susuk tubuhnya sedikit menggigil
Buluhnya basah kuyup
"Kasihan" bisik hati kecil ku
"Bro, jemputlah masuk pekena kopi O" pelawa ku
"Thanks, sis... But no thanks, kejap lagi nak bertolak dh ni jauh lagi perjalanan I"
"Are you sure?" Balas ku dalam bahasa asing , sebagai bukti tak nak kalah..
" bro lu, nak balik mana?" Soal ku
" wa nak balik Klang.... Ok wa bla dulu hujan dh reda, anyway thanks"

Itu mungkin dialog yang terungkap kalau burung tu boleh bercakap hahahahaha
Tapi rasanya, klu dia ble bercakap, aku terus tutup tingkap..



4 comments:

Anisa Hang Tuah said...

citt

ku sangka bro kacak

rupanya burung

Tukang Karut said...

betul ke bro tu? ce check balik!

Az Meeda said...

Hehe.. Nasib baik burung tu tak boleh bercakap..

the malay male said...

Apsal bro tak naik teksi je?.... Ehhh