Tuesday, March 6, 2012

SEMUT & KOTAK HIJAU



"Kau nak?, kalau nak kau pi lah beli sendiri wakakakaka"
kata dia, pada semut
sinis
egois 
bongkak

semut bengang
Dalam hati semut kata...
"egois! baru ada sekotak Milo, berlagak dah macam ada setangki"
semut blah, dia rasa macam nak tunjuk jari tengah kat budak tu. Tapi semut punya sivik. semut masih waras, semut baik. Lagipun semut tak ada jari....lebih-lebih lagi jari tengah.

moral: jangan berlagak
       jangan kedekut Milo yang ada
       JANGAN buat benda tak elok.


11 comments:

Anisa Hang Tuah said...

milo tubuh pun sehat & kuat!

Hafizah Zainal Abidin said...

NICE BLOG..JOM BUAT TEMPAHAN EDIT BLOG PALING MURAH DI SINI !! RUGI GILER KLW XTEMPAH.. =D http://mynameishafizah.blogspot.com/2012/02/tempahan-edit-blog.html BTW..FOLLOW..LIKE N VOTE LA BLOG NI... http://mynameishafizah.blogspot.com/

zati embong said...

milo kotak!wajib jat beli kat kedai bawah,smpaikan tgk je muka jat terus tauke kedai cepat2 kuarkan milo letak dlm peti.haha

Azlan Strider said...

tetiba jer rasa nak minum melo...hahaha..itu baru dapat melo..kalau semut dapat gula ntah macam mana lagi eksyen dia..hehehe

Regards,
-Strider-

delarocha said...

semut takde duit

Tukang Karut said...

semut! mintak belanja sekotak..

Fadzmie Mohamad said...

Semut tak larat kot nak angkat kotak milo tu. Kena ramai-ramai. Haha.

kakngah said...

haritu kan... adief sesepahkan kertas balut eskrem.

"adik.. amik kertas eskrem tu. g buang. kang semut kang!'

dia boleh jawap...

"se..se..se..semut tu lapar mummy!"

Ezad Skytech said...

hee..larat ke semut nak angkat kotak milo tu...heee~

Siti Suriani said...

kotak milo je kasi kat semut tu.. hahaha

Unknown// said...

eh, btul btul btul haha