Saturday, January 7, 2012

TAKUT

Adalah, normal bagi seseorang yang normal punya perasaan takut.
Tapi pada tahap manakah takut yang wujud itu?
Takut juga perlu bertempat dan berpada-pada.

situasi 1:
Pada waktu tengah malam di kala bulan mengambang, perut tiba-tiba sakit memulas-mulas. Perlu ke tandas tapi kerana terlalu takut maka hajat tersebut di "lepas"kan sahaja di bilik tidur.

situasi 2:
"aku tak nak ajar mereka mengira dan mengenal nombor, sebabnya aku takut bila mereka besar, mereka akan beli nombor ekor dan salah guna ilmu matematik yang aku ajar"

Perasaan takut yang wujud, menyebabkan kadang-kadang ada individu yang di panggil Penakut.

p/s: Yuna dengan "Penakut"nya akan ke AJL 26

14 comments:

NasZ said...

takut kena ada. Takut paling bermakna adalah Takut kepada Kemarahan Allah.

from,

Nasz

Mohd Naser.com

Rtp Farra Arisha said...

takut boleh diatasi jikalau adanya kekuatan yang kuat akan daya dan fizikal diri sendiri. hehe, takut banget arisha mahu mampir ke toilet malam ini...;)

Tukang Karut said...

penakut yuna akan menang ajl..

Gen2Merah said...

takut kepada singa adalah 1001 kali lebih bagus daripada takut kepada hantu... (",)

delarocha said...

dan aku memang penakut....

zati embong said...

jat kalau dah sakit perut,xde maknenya.cnfirm jat pergi jgak.lepas da siap baru fkir nk takut.hahaha

Shukri Mohd Ali said...

saya harap penakut menang =,=

ciK LyndaWawa said...

betul..takut pada Allah adalah yg utama...

aimie amalina said...

tetibe saya rasa saya amat penakut jugak
dgn segala dlm hdup ni
wuwuwuw

cabaran utk cikgu
akak..sy pon kene ajar math
huwaaaa :((

budakijaupendek said...

hahahaha
sempoi entry ^^

L said...

situasi 2 xleh blah. hahaha

Jom baca sekejap..=)
http://lolz-l.blogspot.com/2012/01/iman-kita.html

Namee Roslan said...

saya takut dengan perompak. :( hantu tak takut sgt. tp kalau hantu lintas depan mata..takut lah. ehhehe

hamzah ian said...

takut kena bertempat jugak lah.. ehehhehe

Faaein Talip Roy said...

jangan takut.. Allah kan ada.. ^^,