Monday, January 2, 2012

TAHUN DEPAN

akan kembali ke sekolah
akan menerima murid-murid baru
di tahun satu
hai! anak-anak semua
jangan nangis
jangan takut- takut
cikgu juga macam kamu
makan nasi
bezanya mungkin
cikgu makan nasi dari beras Subsidi
kamu dari beras Basmathi
hehehehehe :)


dulu
masa kanak-kanak
bila mereka tanya
"ko, bila nak sekolah?"
aku kata
"tahun depan"
aku sendiri pun tak tahu
tahun depan tu apa..
dan bila tahun depan akan tiba
esok, lusa, tulat atau 8 bulan lagi

Tahun depan yang kita nanti-nantikan di tahun lalu
kini sudah datang
so???????

14 comments:

Aiya Hassan said...

saya punnn makan beras subsidi cikgu
;)

Chegu said...

selamat maju jaya..semoga tahun ini rejeki semkin bertambah... :)

Gen2Merah said...

bersiap sedia kita sebagai guru utk persediaan tahun hadapan.. ehehehe... all the best cikgu bobie... (",)

atuk said...

Assalamualaikum Bobie

beras sabsidi lah yg menjadikan anak muridnya seorang yg berjasa dimasa akan datang

zati embong said...

cuti da habes.balik ke sekolah O.o

aimie amalina said...

wee
welcome back to skool akak :)
sume jgn takot dgn ticer ni
nnti die selalu bawa cekelat dtg kelas
hehehe :))

delarocha said...

dah lama cuti, mesti ramai yg malas nak g skolahhh.. ahakss

Nalisa Syahira said...

selamat ke sekolah , hewhew ,

Azlan Hasan said...

teringat time mula2 masuk darjah satu..paling suka dengan cikgu yang lemah lembut..hehehe

Regards,
-Strider-

budakijaupendek said...

cikgu sentiasa sabar dgn kerenah muridnye ^^

Ezad Skytech said...

selamat kembali ke sekolah kak...:D

rindu nak pergi sekolah ni...hee~

Princess Nur said...

HAPPY BACK TO SCHOOL CIKGU!

Tukang Karut said...

selamat mendidik anak bangsa...

anamizu kaito said...

welkem back to skool chekgu :)







luv,
cik ana