Sunday, January 29, 2012

NAMA MEREKA MEMANG.....

sebagai seorang guru tahun 1,
setiap tahun aku akan mengajar murid-murid baru,
selalunya dalam bilangan +-100 orang murid setahun
cabarannya
perlu mengingati nama mereka
lebih afdal nama penuh mereka
nama mereka memang 
unik
cantik
antaranya
Ebnu Sina
Mohd Shakir
Rohadatul Laila
Charlie Paymay Bay
setiap tahun memori
perlu di refresh
elakkan makan semut

kadang-kadang aku juga
suka buat kesimpulan yang serkap jarang
nama murid ni Ikram Adi Putra
mesti mak dia minat Adi Putra + Ikram Dinzly
Budak ni nama dia Salleh Asmawi
sah-sah peminat Mawi world hehehehe
bila aku lihat tahun kelahiran mereka
memang di era-era artis berkenaan tengah popular 
tengah naik

bila aku amati kembali,
masa aku sekolah
nama kawan-kawan aku yang paling
glamour pun setakat Fauziah
mungkin menggambil nama sempena
nama  pelakon Fauziah Ahmad Daud
heroin Ali Setan hahahaha 
maklumlah aku lahir di Era tahun 80-an

bila masuk era 90-an
dua orang sepupu aku 
mendapat tempias nama
Ning Baizura dan Ziana Zain
hahahaha macm-macam
 
Mungkin pada era 2000 ini
ada yang beri nama anak
Aaron Aziz
Haris
Seth Tan
Nora Elena

Apa-apa pun
setiap individu punya nama
so jangan kita suka hati guna 
Hoi Hoi
Hey hey
kalau tak tahu nama pun still
boleh panggil kakak, abang, pakcik, makcik,
cik, encik, Puan


p/s: kucing aku juga punya nama...Cipon-cipon namanya

13 comments:

kakngah said...

eh!bukan ke kucing ko hilang hrtu?
btl kan?

bobiedanbad said...

kak ngah: kucing aku yg hilang tu, namanya memeng. yg ada sekarang ni kucing baru cipon-cipon :)

budakijaupendek said...

Cipon pun cipon la. Asalkan nme mnje tetap ade.
^ ^

Tukang Karut said...

ooo pemilik blog ni bernama badrah yea...

Azham Vosovic said...

hehe, mana asal nama Cipon-Cipon tu hehehe

Azlan Hasan said...

hahaha..makin lama nama orang makin panjang..sampai 5 patah perkataan pun ade..arwah bapa saya dulu pendek jer nama..Hasan..hehehe

Regards,
-Strider-

L said...

waa. saya bakal cegu jugak nt.. huhu

jom hayati..=)
lolz-l.blogspot.com/2012/01/amanahnyer-sahabat-rasulullah.html

Mama Gee said...

senyum setiap kali mengingatkan cerita mak...dulu2 masa zaman dia mengajar ada anak murid nama sikat & buruk...huhu

::NureeN:: said...

"cikgu".. abah nureen dlu sanggup beratur nk ambik borang maktab tp nureen plak x mau mintak izin bg org lain :P

Syazwan Che Deraman said...

nama syazwan ada?

Namee Roslan said...

nama nameera ada ?? hehe. jarang jumpa nama nameera :p

anamizu kaito said...

name kite NORSUHANA ABD AZIZ.. sbnrnye dlu mase lahir,mak nak kasi name NORAZLINA sempena nama penyanyi/pelakon NORAZLINA AZIZ tu tp bile mak pk nti kalo nurse pggil mase bwk check up kt klinik, mak trus cncle x js nk taruk name norazlina..hehe




luv,
cik ana

anamizu kaito said...

*mak ckp nanti malu pulak..hehe