Tuesday, January 3, 2012

MENGANTUK!

dulu ....
semester 2
kuliah pagi-pagi
walau dah mandi pagi
tapi mata mengantuk gila tapi tak tahap bab......iiiii
air mata mencurah-curah
tahan mengantuk
kadang-kadang terlelap
tapi Opie duduk sebelah
tarik-tarik rambut aku
sakit siot
azab
menunggu kelas berakhir
bila encik pensyarah  kata
bersurai
laju buka langkah
tak jejak tanah
balik kolej
sambung 
zzzzzzzzz
bila malam
mana buku rujukan aku????
suspect hilang....
tak fikir panjang 
esoknya
beli yang baru pulak
seminggu kemudian
kelas yang sama
masa yang sama
encik pensyarah yang sama
aku yang sama
bezanya aku tak ngantuk
tiba-tiba
seorang budak perempuan
duduk seat belakang
tegur aku
"awak, ini buku-buku awak"
"mana kamu jumpa buku-buku saya"
"minggu lepas, masa kelas dah habis awak terus blah macam tu je, awak tinggalkan semua buku awak kat atas meja"
aku,
tak banyak komen
hanya
"terima kasih sangat-sangat"
bila kelas berakhir
aku jumpa budak tu
"awak dah ada buku rujukan ni?"
dia geleng-geleng
"awak ambillah, saya ada extra "
sampai sekarang
bila kenang kembali
kesian kat budak tu, 
tak pasal-pasal
bawa balik buku-buku aku
tapi dia memang baik hati..
thank you kawan :)
dan aku plak tak seharusnya
mengantuk tahap sedemikian rupa.....

the end

11 comments:

Huda Diaz said...

baiknya kamu berdua. terharu pulak. haha

aimie amalina said...

pehhhhh
cool giller kak
hehehehe

tap mest ingat smp bebile kan :)
heeeee



p.s: dekat2 marina kak kedai makan tu :)

anamizu kaito said...

wahhhh sipbek ada budak baik tu kan kak?? :)





luv,
cik ana

Shukri Mohd Ali said...

belajar memang mengantuk =,=

Gen2Merah said...

heheheheh.. cikgu ni kan.. gara2 nak layan mengantuk sampaikan buku2 oun dah tak d hiraukan dah ye... ekeke

kakngah said...

masa darjah 4 aku mesti mengantuk jam cikgu alam dan manusia ngajar....
sekarang dah takde subjek alam dan manusia lagi.

nuyui a.k.a miss YUI said...

tu dia..mcm2..hihi.

nur anis said...

hihi..mengantuk punya pasal...kengangan..:)

Azlan Hasan said...

setiap kali dia guna ape yang dibelajar melalui buku tu secara tak langsung akak akan dapat pahala insyallah..hehehe

Regards,
-Strider-

PinQib said...

=) heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.... sambil dengar lagu IU. ikhlas nye budak tu...

Namee Roslan said...

hehe, kalau dah mengantuk mana ingat apa dah. tinggal habis semua buku2. hehe. tp kalau kelas mengantuk kalau time sembang2 tak pula ngantuk macam sy ni. hehe