Monday, November 14, 2011

TANGAN JARI-JARI

tangan dan jari-jari
punya banyak fungsi
antara fungsi dalam berjuta:
ketuk papan keyboard
terima duit gaji
bagi duit derma
salam masa raya
suap nasi
korek hidung
picit jerawat
ada banyak lagi
fungsi tangan dan jari-jari

hari itu,
ya! hari itu, pada hari raya
kakak kata pada aku
"bagi duit raya kat aku"
aku jawab
"ko nak yang lebih baik atau kurang baik?"
kakak jawab
"nak yang lebih baik" - confident
aku kata lagi
"kalau ko nak yang lebih baik, dengar apa aku nak kata, tangan yang memberi lebih baik dari yang menerima, so ko nak lebih baik kan? oleh itu ko yang kena bagi aku duit raya hahahahaha"


note: aku minta duit raya, dia bagi buah limau kakak oh kakak



17 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

besh tu ada limau..hikhik..

nak beri apa kat sy lak kak??heheh..

bobiedanbad said...

nuyui: kasih sayang hihihihihi

kakngah said...

jus limau tu blh buat gosok kt kulit kepala.
bg hilang kelemumur
kehkehkeh!!!

Rtp Farra Arisha said...

it's okay overall compared than you got nothing from her..hehehe.

JIJI YU said...

hamboi gambor2..mmg bikin jeles

aimie amalina said...

kakaka
akak dh terkenooo!
hehehe
hayooo

limau nipis pon nmpak cm superb
hehehehe =]

weeewiitt!

YNA said...

ahaha

kelakor la, ahahaha

Ct Mawa said...

haha..pndai la kakak

Azlan Hasan said...

hehehe..xpe laa kak..buat masa nie sy pilih yang kurang baik..hehehehe

Regards,
-Strider-

syahirooAhmad said...

amboi.. pandai dia.. dia kasi buah limau untuk apa? wat lemon tea?

delarocha said...

limau pun limau laaaa

SoLy SoLicious said...

jual buah limau tu dpt la duit..hee

Gen2Merah said...

ehehehe.. kelakar la cikgu... hebat cikgu berkata2

Faaein Talip Roy said...

buah limau.. mahu satu kakak.. hehehe.. ^^,

Tukang Karut said...

aku rasa nak guna ayat ni la... boleh... hoho...

Nong Andy said...

hahaha... cara nak escape bagi duit raya ..

Namee Roslan said...

hihih, nak beri tp diri sendiri saya pun tak cukup nk beri. hehe