Friday, November 11, 2011

SEDANG DI RAKAM...

jaga adab
jaga tingkah laku
siapa tahu
ada yang sedang merakam
mungkin punya dua tujuan
yang baik-baik
yang jahat-jahat

kita bijak
bukan bodoh
tahu mana yang aib
mana yang pelik
mana yang baik

bereksperiment dengan teknologi 
tidak salah
tapi jangan buat benda yang 
salah
yang melampau
& yang terlampau

siapa tahu anda sedang di rakam
bila sudah kantoi
mula
tunding 1 jari
tapi tidak sedar
4 jari  tunding diri sendiri

tetapi setiap hari
laluan hidup kita
merupakan satu "rakaman" 
& di bawa kesana nanti

note: berhati-hati, hanya mengingatkan diri serta saudara & saudari




19 comments:

aimie amalina said...

memang mendalam sungguh rakaman akak ni
pendek kata tiap perkara harus difikirkan, keana semuanya sedang dirakam, macm kocen comel nii
goleng2 tidur, x sedar kene amik gambonye
kikki =]

Faaein Talip Roy said...

lenanya.. dia tidur..

hati2lah..

peringatan buat diri ini juga..

nuyui a.k.a miss YUI said...

berhati2la sesama kt..

JIJI YU said...

takut plak rasanya..

Gen2Merah said...

iya betull.. pandai buat pandai la tanggung sendiri lah kan,... salah sendiri gak sebab tak hati2... bila dah heboh baru nak melalut sana sini.. tuding jari org, 4 jari tuding diri sendiri

Mama Gee said...

pernah nk korek idong dlm lif..tp teringat ade kamera..terus tak jadi...hehee

SaschaSantokki said...

peringtan..

hehe..
eh cantiknya meoww

syakey said...

rakaman akan di main semula pada skrin Allah di padang masyar.

Ct Mawa said...

same2 la kte ingt-mengingati :)

amboi,,pndai btol si chumel posing

Tukang Karut said...

mencari rakaman terlampau... hoho...

Nong Andy said...

Kucing yg comel.. ini rakaman yg sweet :)

::NureeN:: said...

pandai bermain ngan kata2.. slalu rakam aksi ellesya :)

syafiqakarim said...

nice one :)

NA said...

Hidup kita memang dirakam dan diperhati serta dicatitkan :)

-wina1979-

EmpayarUtama said...

Ini menarik :) Tp kalau rakaman manusia nnt masuk mana-mana rancangan tv popula besh gak hehe

ShahzCudin said...

rmi org termasuk kita lupe pasal rakaman ni..org kdg2 buat onar sesuka hati je kt dunia ni mcm hidup di dunia selama-lamanya...

kucen comel tdo golek2..^_^

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

rakaman....... menyebalkan kalau terakam suatu yg memalukan althoug it's a simple thing. haha..

eherm, kucing itu tdur comel!

Namee Roslan said...

comelnya dia tidur !!! geram !!!

Azlan Hasan said...

wah...akak curi rakam kucing tido..hehehe..nanti sy bgtau dia..hahaha

Regards,
-Strider-