Saturday, November 12, 2011

ROKOK

dulu 
dia merokok
tiap kali beli rokok
dia malas nak pegang
dia bagi aku
suruh letak dalam
beg aku....

aku 
pula
tiap kali tu juga
aku akan buang
rokok dia
ke tong sampah
bila dia tanya
"mana rokok?"
jawab
"sudah buang"

memang masa tu
dia tengok aku
kecil besar 
kecil besar
itu dulu
tapi
tahun 2008 dia sudah stop.
tahniah!

Di beri gambaran:

masih sihat tanpa titik hitam


mula bertitik noda


bila tidak di jaga...semakin rosak
hukhukhukhuk -----> bunyi batuk hihhihi


note:  jangan bakar duit, jom beli Tora....Tora datang lagi :)

14 comments:

Miss Eiza said...

haha...cayalah...berani akak ye..

aimie amalina said...

pergh!
kita mampu mengubahnya
cececeh
hehehehehe
bagusnye laaa =]
heeeee
dedaun berlubang pon seni kan =]

C` Ayob-Ilmu Asas Hidup said...

geng, tajuk rokok..gambar daun. Aku rasa maksud melalui gambar tu.....bila kita stop merokok....kita segar seperti daun..cewaaa!

bobiedanbad said...

c Ayob: daun tu bentuk hati, mula2 masi bersih bila dah merokok lama hati jadi rosak hahahahaha konon2 mcm tulah

Ct Mawa said...

haha..caya la..alhamdulillah si dye da berubah :)

anamizu said...

perhhh!! gile kentang la akak!
kalo cik ana ade husband merokok,
tah berani ke tak tah nak buang
camtu..hehe =P





luv,
cik ana

Nong Andy said...

yay! my beloved hubbby nda merokok.. yay!(dgn muka nda malu)

kakngah said...

perokok tegar dlm rmh ni ntah bila nak benti merokok...
adeh....

محمد رازيق said...

blog simple, sempoi. best!!

Ezad Skytech said...

hee..bagus la kalau da berhenti merokok...berani akak ni..hee~

JIJI YU said...

baba pon berenti merokok..sebab dapat anak sulung..ehehe..

Namee Roslan said...

kerana cinta kan ??? :D heheh. tengok bentuk daun tuh ! hehe. cinta kat wife, cinta kat anak. sebab tu dia sanggup berhenti :)

Azlan Hasan said...

hehehe..sib baik akak buang dalam tong sampah..jangan buang sampah merata-rata tau..heheheh

Regards,
-Strider-

Tukang Karut said...

aku selalu buang rokok ayah aku... tapi tak sampai 5minit mesti dia cabut beli baru! tension je... malas dah buang...