Monday, November 7, 2011

CERITA: KISAH 1 HINGGA 10

(just for fun)

Pada 1 hari di hari ke-2 minggu ke-3
Aku sedang memikirkan 4 cara untuk
Menjadi:
Hartawan
Jutawan
Dermawan juga
Jelitawan
Dan sedikit mengenai angkasawan
Lama aku berfikir,
Namun tidak menemui sebarang idea atau cara atau kaedah
sedangkan sudah hampir
5 jam aku berfikir . Arrgh bosan!
Bila aku lihat jam pada decoder astro
Lagi 6 minit ke pukul 7 malam.
Menandakan masa untuk menyaksikan drama Soffiya, yang sudah melepasi episod ke-8. Aku bersemangat! Tidak perlu di sangkal lagi, aku memang peminat drama. Tapi baru,
9 minit drama bermula, bekalan electric
terputus. Hakkkktuiiiiii. Pada saat dan ketika ini, perasaan aku bercampur-campur dengan 10 rasa...
Ada rasa:
Gula jawa rasa coklat
Kelat
Kecewa
Pelik
Meluat
dan etc...

Notes: bersambung di kisah 11 hingga 20 :)

9 comments:

syahirooAhmad said...

dugaan.. :)

Tukang Karut said...

gula jawa???

JIJI YU said...

erm..diari ape cenggini ek

atuk said...

Salam Aidil Adha Bobie

pengorbanan....

Wassalam

Ct Mawa said...

wuhuu..terbaek la..kreatif

Terbang Bersamaku said...

semoga segala impian menjadi kenyataan...mybe, ade pencawang yg rosak sbb tue eletrik terputus..sabar ye..

~selamt menyambut hari raya adidil adha..

yen(toka ziizokukuto) said...

huhu menarik ni :) :)

aimie amalina said...

heee
suke la gaya akak nulis ni
heeee

soffiyya, tgk x sekarang niii!
mimi pon x miss tgk
hahhahaha

zahidah seran said...

"gula jawa rasa coklat"...hakhakkk..

teringat lagu tu...
kerap berkumandang, halwa telinga zaman kecik2..=D