Thursday, November 10, 2011

CENDAWAN MENUMPANG...

ini cendawan
hidupnya tidak lama
 
cendawan 
hidup hanya
menumpang kasih 
pada yang sudi
pada si pokok pisang
atau si tunggul kayu

sebelum
kisahnya berakhir
pada sebuah resepi:
cendawan goreng tepung
atau 
ayam masak cendawan
mungkin juga 
sup cendawan

itu cendawan punya kisah
ramai yang tak ambil kisah!
tapi kalau kisah manusia
akan ramaikah yang ambil kisah?
pejam mata tanya diri
sebab jawapannya
tidak ada pada
buku 555
juga
tidak ada dalam mangkuk
ajaib tok Moh 

note: hati-hati dengan cendawan beracun....




24 comments:

bujal X said...

cendawan lingzhi jugak yang bertuah~mahal tu! keh keh~

Fitri Senin said...

cendawan celop tepung juga yang sedap

nuyui a.k.a miss YUI said...

sedapnya cendawan..wat sup..mabless..

C` Ayob-Ilmu Asas Hidup said...

cendawan...kalau yang di kencing anjing tu....tumbuh cendawan...boleh makan tak?

Faaein Talip Roy said...

baru nak tanya..
cendwan tu boleh makan ke?

cendawan..
cendawan goreng kat pasar malam tu sedap lah... ;p

JIJI YU said...

lau ada nak jual lens2..gitau ek..ahha

Kakzakie said...

Menumpang seketika tapi memberi nikmat pada yg menghargainya...

nur anis said...

cendawan sangat sedap..masak apa pun sedap..:)

Aien Not Alien said...

cendawan goreng pun sodap... :)

Ezad Skytech said...

paling sedap cendawan butang la..hee~

Rtp Farra Arisha said...

mushroom enak dibikin sup ;))

Tukang Karut said...

nasi goreng cendawan pun sedap...

JunAina said...

sedap gak buat masuk tom yam campur...:)

Nafisah Ruslan said...

suka makan cendawan butang.. mee hotplate.. yummeh!

aimie amalina said...

huwaaaa
byk sekali cendwan berbisa skrg ni
maka kene amik kisah dan kisah kan jugak

heee
ase cm nak mkn je cendwan ni
=]

Ct Mawa said...

wah..pandai la kakak kte ni b'madah pujangga..huhu

Wahidah said...

cendawan celup tepung..yummy..gmbr ne capture sendiri yea..cantek

Nong Andy said...

sy baru je mkn ciken mushroom tadi hihihi.. sodap!

nurbeena said...

cendawan tahun sedap...

salam kenalan dr saya kasehmia.blogspot.com

Namee Roslan said...

tbe2 rse teringin nk mkn sup cendawan :)

yen(toka ziizokukuto) said...

blog kalau tak update,,boleh tumbuh cendawan jugak,,sama lah kalau macam otak tak polish,,kan kak,,,heheh,,seb bek ada golongan cam akak,,,"guru",,polish otak kitaorang,,kalau tak,,bercendawan,,

Gen2Merah said...

sesedap cendawan,jangan kita lupa dengan segelintirnya yang beracun. itu lah juga manusia.. bukan semua manusia itu baik kan.. hee

Shukri Mohd Ali said...

sekarang ni makcik saya fobia nak masak cendawan. hahaha.

zahidah seran said...

Dulu suka cendawan, skrg kurang.
Mungkin dah bosan.