Thursday, November 3, 2011

BERBAKAT MEREKA

Pada jam-jam ini
Sedang menyiapkan rancangan mengajar
Sambil diiringi "live band"
Jiran rumah sebelah...
Lagu Rozana,
Sambil diiringi petikan gitar akustik
Suara mereka boleh tahan
Pitching bagus
Lontaran jelas

Sudah 3 tahun berjiran
Tapi serius
Aku tak tau nama mereka
Bukan tak nak beramah mesra
Tapi mereka budak-budak bujang
Aku plak wanita Bugis terakhir wakakaka
Adab susila perlu di kawal
Cuma senyum
Dan mereka selalunya
Akan kata
"nak pi keja Cikgu?"
"Baru balik keja Cikgu?"
Aku jawab
"Ya"
dan
"Ya" sambil senyum nampak
Gigi taring, hahaha
Tapi mereka tahu aku tak sombong.
Cuma pendiam orangnya.
Cewaaah

Note: seperti nak ambil gitar jugak dan nyanyi lagu Ashiteru muahahahaha


15 comments:

kakngah said...

adehh.. bila la si adam nak terer ketik gitar nih!

Nong Andy said...

Pendiam.. tapi byk celoteh yg menarik dlm blog :)

nuyui a.k.a miss YUI said...

tangan ni tergedik2 nak main gitar..hehe..

Anisa Hang Tuah said...

jom nynyi lagu tu kak..nis tga main lagu tu...ehee

Shukri Mohd Ali said...

kata pramoedya ananta toer :

selalunya orang yang pandai bercakap akan lebih pandai menulis :)

saya pun tak pandai bercakap depan orang (tapi dalam blog pandai merepek).

Azlan Hasan said...

akak main gitar nanti saya nyanyi..hehe.. :)

Regards,
-Strider-

Faaein Talip Roy said...

try nyanyi kak.. nak dengar.. hahaha.. boleh tuju lagu tu kak.. hehehe.. ^^,

YNA said...

cepat upload video main gitar nyanyi lagu aishiteru, hihihi

Ct Mawa said...

huhu..nice entri

Daddylicious said...

kool...

محمد رازيق said...

hehe.. sempoi jer :) nice :)

Titisan Hujan said...

syok juga bl buat RPH ada org duk nyanyi

zahidah seran said...

kehkeh..
bercerita kat blog kemain ek..=P

Namee Roslan said...

:D

aimie amalina said...

hehehehe
sungguh wanita bugis terakhir ni

hehehe
sopan jek akak mnjawab ye
hehehehe =]