Friday, October 7, 2011

TUA

TUA
Percaya atau tidak, setiap detik kita semakin tua. ambil masa berfikir sebentar
..............
..............
..............
Sudah anda fikirkan?
Percaya?
Tidak percaya?
Terpulang kepada anda.
Oh! Mungkin ada yang mengangguk setuju, sambil berbisik dalam hati
" ...tapi aku berjiwa muda, remaja"
"...cucuk sahaja muka ini tegangnya tak akan kendur"

Usia, bukan penghalang untuk individu melakukan sesuatu perkara.
Atau perkara-perkara.
Mungkin ada betulnya...
Mungkin ada salahnya

Tapi harus beringat jangan sampai ada yang berkata
" ...orang tua tak sedar diri"
Atau
"... rumah dah kata pergi, kubur kata mari tapi masih nak..."(sambunglah sendiri)

Tidak kira
diparas mana
ditakat mana
usia kita "keterbatasan"
Tetap ada..

P/s: kenapa aku seperti serius wakakaka


Sent from my iPhone

11 comments:

Namee Roslan said...

banyak bekalan yg perlu dibawa di kemudian hari. hmmm. :(

Tukang Karut said...

masa aku tulis ni aku dah tua seminit dah... hoho

SoLy SoLicious said...

ingat la hari tua kelak..huhuu..andailah dapat ku putarkan masa

NA said...

Ye ingatlah kita akan tua. Buat apa pun tak boleh kembalikan keremajaan yang mutlak :)

-wina1979-

JIJI YU said...

sempat tua ke idak aku ni

Zul Fattah said...

ingat mati.. cukup r..

yen(toka ziizokukuto) said...

huhu tension tension hehe

delarocha said...

semakin hari semakin dekat dengan kematian

aiyahassan said...

pengajaran.
huahhh. takut sgt. byk amal tak buat lg. yg da buat entah dterima atau tak. urmm

aimie amalina said...

=]
betol!
menyedari usia yang semakin singkat meninggalkan kita
menyebabkan kite sedar akan menghargai hidup ni an!
kekadang siyes tu comei
cm akak
hehehe

Faaein Talip Roy said...

setiap hari.. usia kita meningkat.. fakta.. hehehe..