Monday, October 31, 2011

TENGOK BETUL-BETUL

kita punya mata
jadi guna mata tu untuk tengok benda yang elok
bila tengok sesuatu benda 
pastikan benda tu betul atau tidak
bila dah pastikan hantarlah isyarat yang baik-baik ke otak
maksudnya di sini
pastikan dahulu
kalau tak pasti juga jangan 
main ikut suka hati buat penilaian
sebab sekeping gambar boleh 
menceritakan berjuta cerita
sedangkan cerita sebenarnya adalah sebaliknya

notes: ini bukan telur Dinosaur, bukan juga telur Ultraman hahahaha, so apakah?

21 comments:

atuk said...

Assalamualaikum Bobie

mukin lobak puteh....

Wassalam

unieMARKS :) said...

emm kelihatan seperti telur.

aimie amalina said...

so ini apakah
ini seperti tumbuh2an
kekeke


betol
kerana mata mempunya sejuta kuasa kan
hehee =]

kakngah said...

itu telo 2 bijik!
kehkehkeh!!!

buah kundur kan? kan? kan??

SoLy SoLicious said...

labu air ka? hee

PinKy MoMMa said...

adakah itu labu air ;p

Daddylicious said...

oh benda ni boleh makan ni...hehe

nuyui a.k.a miss YUI said...

nmpk spt tumbuh2an..

Namee Roslan said...

ubi kayu ?? hehe.

Faaein Talip Roy said...

telur kasawari..

tak pun.. lobak putih cam komen di atas..

tak pun...

errr... err...

apa ek? hahaha. entah..first time tengok.. hehehe.. ^^,

JIJI YU said...

macam buah kundur..

Ezad Skytech said...

erk...apa benda ni ye kak...? blur je tengok ni...heee~

Nong Andy said...

labu air.. ? Timun? sekali pandang memang macam telur dinasor..

syahirooAhmad said...

ini buah kundur.. yes!

fany wany said...

telur ke tu?
macam tak jehh. huehuehue

Miss Eiza said...

sejenis buah ke?sayur?eh tak tau la..huhu

Gen2Merah said...

yaa, saya tertarik dengan ayat tu.. sekeping gambar akan menceritakan berjuta cerita...
semoga kita akan dapat menilainya dengan sebaiknya

afzan said...

ini mungkin mutiara naga.. hahahha!

Chegu said...

ermm...ummmm...aaa....urmmm... sayur kot, alaaa... yg tu, yg saye tak tau nama dia tu, hahaha

Miss Volvo said...

aku tau tau tau! Labu kan? :P

Azlan Hasan said...

owwhhh...ini saya tau cikgu....ini bom atom zaman jepun...hehehe

Regards,
-Strider-