Thursday, October 20, 2011

PAYUNG

sediakan payung sebelum hujan
aku sudah sedia di luar pintu rumah
tapi bila hendak melangkah keluar dari rumah
cuaca cerah sahaja,
angin sepoi-sepoi bahasa,
rama-rama terbang mengelilingi bunga,
dan sempat kata hello pada aku pula,

bila sudah di pertengahan jalan 
hujan turun mencurah-curah
teringat semula 
sediakan payung sebelum hujan
sudahnya aku berpayungkan daun pisang sahaja
katak-katak hanya tersenyum-senyum manja
tepat pada wajahku pula.


p/s: nampak tak katak dalam gambar? cuba cari....


22 comments:

Yumida said...

yup.....lately...sllu ujan kn...

byk nikmatnya bila ujan turun..menyejukkan alam buana..menyegarkan tumbuhan...menyuburkn tanaman..

Atiqah Wadiah said...

payung=aksesori tambahan yg b'guna :)

Fitri Senin said...

kt tepi lopak air putera katak itu

Citra NaniZam said...

dr segmen BA done follow..
ujan2 best ngorok

Citra NaniZam said...

dr segmen BA done follow..
ujan2 best ngorok

afzan said...

serius aku tak nampak katak. mata dah empat ni. adeh!

Niena Pengembara Ilahi said...

ta nampak hehehe

yen(toka ziizokukuto) said...

cukup besar ke payung tu,,heheh,,tu kalau hujan lebat,,,habis payung tu,,hehe

Anisa Hang Tuah said...

nice pitcure..

akak.
tak nampak katak pon...
erk

Azlan Hasan said...

hehe..teringin nak sediakan payung sebelum hujan tapi biasa hujan time saya kat opis..hehehe..da balik hujan pun berenti...hehehe

ps: nampak katak tu..kat hujung lopak air tu kan??hehehe :P

Regards,
-Strider-

Titisan Hujan said...

hah!!suka hujan
hari2 leh main hujan kt sini

aimie amalina said...

g memane skrg kene bawa payung kan
x kesah la nk ujan ke x ujan je
huhuhu



akak!
puas sy cr
kat ne katak tu
hehehehe

zahidah seran said...

lama dah tak guna payung.
bila hujan memerap dalam rumah...

nuyui a.k.a miss YUI said...

skg musim ujan..

PinKy MoMMa said...

skrg memang musim hujan..sini lagi lar ari ari hujan huhu..rezeki dari Dia ;)

tapi nak tnya..memang tak nampak katak itu huhu..rabunkah?

rara pinkmafia said...

hujan je ptg kan.doakan kenduri rara nt tak hujan eh =)

Faaein Talip Roy said...

katak dekat payung tu ker? hehehe.. kat sini pun hujan... mendung je ni..

::NureeN:: said...

ellesya suka nak buka payung dlm umah.. mmm
nmpk katak tue kat tepi pokok tepi jln tue kan ;p

Tukang Karut said...

bila hujan, kerja aku jadi bertambah...

S..U..D..@..I..S said...

hidup memerlukan pelindungan

anamizu said...

hujan dari petang tadi kt tmpt
cik ana ni kak :P





luv,
cik ana

SoLy SoLicious said...

sekarang musim hujan kan..