Tuesday, October 11, 2011

MALAS

Malas itu apa? Adakah malas itu rasa macam minum coca- cola?
Menurut aku pada, fahaman aku, malas itu tak mau buat apa-apa.

Selalu terdengar ...
Malas nak pi keja
Malas nak belajar
Malas nak masak
Malas nak dengar

Mungkin terjadi...
"Awak malas pi keja. Saya pun malas bagi gaji."

"Awak malas belajar, mak pun malas nak bagi duit poket 18 bulan."

"Awak malas nak masak saya pun malas nak beli barang dapur selama 3 tahun, malas nak ajak awak makan kat luar."

"Awak malas nak dengar saya pun malas nak cakap dengan awak 7 hari."

Ok jangan malas-malas
Jangan malas nak tegur orang
Ada tak yang malas bernafas?

20 comments:

kakngah said...

anak no 2 malas mandi
.
.
.
.
sakit jiwa aku!

Sidratul Muntaha said...

malas masak tu takleh amalkan lansung!
kebulur askar aku 2 org tu.
bpk askar?!
dia yang rajin belikan makanan.
mcmana mak askar tak malas?!
ahahahha!

YNA said...

ada masanya yna malas nak bercakap..
lebih suka senyap dan gelak je org wat lawak..

tp x selalu perangai mcm nie, ahaha

rara pinkmafia said...

MALAS.mmg penyakit tol.

zati embong said...

haha,kalau malas bernafas 2 kita sepak masuk longkang je.

Namee Roslan said...

alamak ! terasa ! hehe. sebab saya selalu cakap malas. malas nak makan sebab malas nk kunyah. haha

::NureeN:: said...

malas nk kemas umah.. bleh ka? slalu asben marah2.. umah x kemas sbb anak suka sepah main mainan huhuuu

nuyui a.k.a miss YUI said...

sy malas nak layan org xbrape nak "betul"..hehe..

bobiedanbad said...

kakngah: hehehe anak2 mmg mcm tu...asyik2 kejaplah nantilah

bobiedanbad said...

sidratul: klu ada family kdg2 je kita malas masak, tp klu hidup membujang mcm slu je nak malas masak

bobiedanbad said...

Yna: yup kadng2 kita malas nak bercakap, lebih2 lagi melibatkan perkara yang menyakitkan hati

rara: klu semua perkara nak malas mmg jadi "penyakit"

Mama Gee said...

selalunyaa malas nk lipat kain...bercinta woooo..........

bobiedanbad said...

zati: hehehe ada kah yg malas nk bernafas,mmg nak kena tu.

namee:haahaha kena slu makan supaya sentiasa bertenaga.

nuren: malas kadang2 je, tapi pastu wat juge kan?

nuyui:setuju! mmg malas nak layang org yg tak berapa nak "betul"

PinKy MoMMa said...

sama ngan mama gee..malas nak lipat kain..dah jadi gunung berapi baru terhegeh hegeh nak melipat huhu

C` Ayob-Ilmu Asas Hidup said...

Malas nak makan lah.......hahaha

Tukang Karut said...

ni yang aku malas ni bila baca pasal malas terus rasa ketebalan kemalasan tu...

aimie amalina said...

huuuuuuu
baik!
tamo malas2
ajeeennn
ajeeeennnnnn kan diri kan =]

anamizu said...

hehe
tak baek
malas2 tau..
kene rajin2..
hehe

luv,
cik ana

budakijaupendek said...

ops... makan dalam.
hahahha
takde siapa kot malas nk bernafas.

ZK said...

saya pernah jadi malas untuk bernafas seketika.