Thursday, October 13, 2011

KUASA

"...dengan kuasa bulan akan menghukum mu"
kata-kata Sailormoon dalam watak anime
tiada logikanya kata-kata si Sailormoon ini


kuasa, 
aku tidak punya apa-apa kuasa
aku juga tidak punya tongkat sakti seperti nenek-nenek sihir
aku juga tidak punya penyapu terbang persis si budak kaca mata
aku tidak punya kuasa belari sepantas the Flash
aku tidak punya kuasa untuk melompat setinggi Twin Tower

aku hanya punya kudrat tulang empat kerat
jika aku punya kemampuan....
ingin melakukan sesuatu

hei, bukan maksudku membina sebuah lagi menara Eiffel di sebelah rumah sewaku
bukan itu
bukan itu
jika aku punya kudrat aku mahu 
menggembirakan semua insan..


note to myself: Hanya Allah yang Maha Berkuasa...

10 comments:

enEnfeeL said...

hikhik, dulu2 suka tgk cite sailormoon

Wahidah said...

dl suke tgk citer tomatoman..comey oo..

btol tu..apapun Allah lah yg Maha Berkuasa..:)

nuyui a.k.a miss YUI said...

tettibe rindu nk tgk sailormoon!

rara pinkmafia said...

kalau rara ada kuasa.rara nk hukum org2 jahat n kejam.

JunAina said...

jika kak aina punya kuasa ingin rasanya membahagiakan semua org di sekeliling kak aina...:)

Anisa Hang Tuah said...

cuma ada kuasa berimaji.

em

Mama Gee said...

ai ade kuasa...kuasa membeli!
hhehee...

kita mmg tiada kuasa..tp kita boleh berusaha...

YNA said...

kalau ada kuasa nak je balas dendam kat org2 jahat yg salu membuli nie, huhuhu

Namee Roslan said...

power rangers ke, ultraman ke semua tu tipu. haha. Allah je aturkan semua dgn kuasa dia yg maha kuasa :)

Tukang Karut said...

tolong gembirakan aku...