Monday, October 10, 2011

IKAN

Petang tadi ke pasar, teman kawanku membeli ikan...
Aku sebagai peneman sahaja. Tiba-tiba, dalam asyik mereka memilih-milih ikan. Saya terlihat seekor ikan. Ikan yang pernahku tengok di dalam tv, tapi tak pernah jumpa secara realiti.

Ikan apakah ini?
Nak goreng atau masak kari
Nak masak tiga rasa atau tanpa rasa
Nak beli atau nak lari hehehe

Ikan itu...
Seperti menjeling pandang : )

25 comments:

Namee Roslan said...

ee gelinya. ikan apa tu macam durian. :D

bobiedanbad said...

Namee: xtau, ikan berduri kot.

delarocha said...

ikan ni untuk hiasan je kot..ahakss

zati embong said...

jat tgk rasa mcm ikan ni xde isi,penuh dgn duri je.huhu

Gen2Merah said...

uiikks, takut aku dengan jelingan ikan ni. seram nak makan... ehehehe

bobiedanbad said...

delarocha: makcik jual ikan tu kata ble makan.

bobiedanbad said...

zati: ikan ni sgt chubby hehe

bobiedanbad said...

Gen2: haha bukn seram tp cute macam angry bird

Ezad Skytech said...

erk..seram je tengok jelingan ikan tu..haha~

::NureeN:: said...

ikan ni mcm ada crita cartoon tue, crita apa lupa.. bkn ikan buntal ke ni?

kakngah said...

ikan buntal kan?? kan??
apsal ko tak tanya org jual tu ikan tu sesuai masak apa..
kalau aku g pasar... jumpa benda pelik2 gitu harus aku interview tukang jual.

NA said...

Ek scary ikan tu. Rupa macam burung Angry Bird pun ada.

Ikan buntal ke?

-wina1979-

SoLy SoLicious said...

ikan apekah? menyeramkan..boleh mkn kew?

anamizu said...

ni ikan BUNTAL kan?kan?
nak mkn dia kena siang
betol2 dulu..kalo silap,
mmg beracun..kan?kan? :P



luv,
cik ana

Cik Nurul said...

euuuwww~ huhu bole ke makan tu? -.-

yen(toka ziizokukuto) said...

hahah,,ni citer katun jackie chan ada ni,,buat jampi serapah,,hahah

Mama Gee said...

ikan buntal ke ni...chomelnyaaa...tp tgk badan geliiiii

aimie amalina said...

errrrr
pes sekali ikan ni
makan org tak kak?
errrrr..

anitadiana said...

singgah dan follow...mcm ne nak makan ikan ne....mcm ikan buntal aje tapi ada duri..he..he tak tahu lah tu....kalu nak siang ikan tak sakit ke...

Anonymous said...

ikan buntal la ni... cuma dah kene kacukan kot....

ekin.. said...

haha...ikan nie sgt comel..haha..jelingan yg tajam.perghh..:)

Nys Zairee said...

mulut die cam paruh..huhu

Anonymous said...

ni namanya ikan duri (dory fish). sesetengah org panggil ikan buntal. Ikan ni sangat beracun. Kalau x pandai buang racunnya ketika menyiangnya....siapa yg makan boleh bawak maut.

Amer said...

Ikan buntal pun ramai xkenal...
kalo nk makan korang makan la kalo nk masuk neraka... Ikan ni haram utk umat islam...

NZ Diaz said...

boleh makan ke ikan buntal ni?