Monday, October 10, 2011

HUBUNGAN

Hubungan atau pertalian
Saling memerlukan
Lagu dan irama
Guru dan pen merah
Tukang jahit dan pita ukurnya
Nelayan dan botnya
Penyanyi dan mikrofon

Jika diputuskan hubungan
Maka tidak karuan jadinya
Bercelaru
Seperti lampu isyarat yang tiba-tiba mati dek kerana terputus bekalan elektrik, pemandu akan hilang arah.
Pon pon pon bunyi hon membingitkan telinga. ( persis novel cerita cinta hahaha)

(Serius semula...)

Dan bila,
bekalan oksigen sudah terputus dari hidup kita.
Sudah kah bersedia?

13 comments:

rara pinkmafia said...

aduhhhhhh hopefully kite sempat sblm berpisah.

kakngah said...

aku masih belum bersedia. bukan kerana bekalanku yang tak seberapa ni, itu urusan aku dengan Dia.
tapi...
kerana anak-anak masih kecil dan memerlukan aku. aku tak sanggup mengenangkan hidup mereka tanpa aku...
:(

Tukang Karut said...

errr... dah sedia ke belum pasti terputus...

Mama Gee said...

hmmmm.....
kalau di tanya sampai bila2 pun belum bersediaa...
tapi eloklah beringat selalu...cukup2kan mana yg kurang..

aimie amalina said...

huuu
takot =(
takot sgt
emmm...sgt byk yg lacking ni...

PinKy MoMMa said...

jawapannyer pasti belom tapi siapalah kita untuk menidakkan ketentuanNya itu..moga kita diberi peluang untuk mendapat sesuatu yang baik sebagai bekalan kelak :)

Namee Roslan said...

masih sangat tak bersedia :( em banyak bnde nak kena hijrah untuk tingkat bekalan.

budakijaupendek said...

belum. sob3... =.=

nuyui a.k.a miss YUI said...

belum bersedia lg..hm..

NA said...

Puitis. Nak cakap sedia tu, takde sedia 100%

-wina1979-

zati embong said...

jat suka tau bl traffic lght mati.xtahu kenapa.sbb jat dgn berani matinya xnk mengalah nk lalu jugak.hihi

kalaulah kita tahu ajal kita...

SoLy SoLicious said...

sangat takut bila dengar/sebut tentang mati...

anamizu said...

mengingati MATI harus kan? :)




luv,
cik ana