Sunday, October 9, 2011

GAJI

Gaji...
Awal bulan sudah sebut pasal gaji.
Nanti dapat gaji nak beli maggie, barang sebungkus dua hendaknya.

Dimulakan cerita...
Sekarang sok... sek... sok... sek (lebih kurang begitu bunyinya) sana -sini cerita pasal naik turun gaji.
Ada yang bercerita sambil senyum nampak tampalan pada gigi.
Ada yang bersuara sambil tangan kanan tepuk meja dan tangan kiri tepuk dahi.
Tak mengapa hak anda nak bersuara walau apa pun caranya.

Tapi kalau dah dapat gaji
Jangan kedekut nak kongsi
Kongsi pada yang berhak hakiki
Jangan makan sendiri

Gaji..
Apa benda yang anda beli dengan duit gaji pertama?

P/s: aku beli beras subsidi 10 kg dan kongsi makan bersama Fifi.

Sent from my iPhone

23 comments:

IMANSHAH said...

buat beli ipad..huhu..

kakngah said...

gaji pertama.. aku beli walkman. masa tu cuti sekolah hujung tahun. lepas pmr. aku keje kilang sebulan :P
kalau zaman tu dah ada henfon. gerenti aku beli henfon kehkehkeh!!!

Tukang Karut said...

gaji... tak nampak sangat pasal banyak habis bagi dekat bank... hohoho...

Namee Roslan said...

beli friskies kucing. hehe

afzan said...

dapat gaji pertama yang paling best orang kata

Juno said...

siapa fifi?

Anisa Hang Tuah said...

org menganggur mcm saya tidak akandiberi gaji.
em

bobiedanbad said...

Iman:wow ipad tu...kelas :)

bobiedanbad said...

kakngah: ko beli walkman yg paang kaset or CD hehehe canggih ko.

bobiedanbad said...

Tukang Karut: hehehe,bagi kat bank pun sbb tuk kesenangan diri
Namee: kongsi rezeki bersama meow2

bobiedanbad said...

afzan: ye rasa seronok sangat.
Juno: fifi tu budak sekolah rendah

bobiedanbad said...

Anisa: selepas mesti giliran anisa terima gaji. Amin.

aimie amalina said...

x keje lagi =(
masih cri keje =(
tingin nak bagi ibu duet utk 1st gaji nnti...huhuhu

anamizu said...

gaji pertama cik ana bagi kat
MAK & ABAH separuh..
separuh lagi habes byr hutang :P


"Sent from my iPhone"
teruja melihatkan itu :)


*fifi tu anak sendiri ke?


luv,
cik ana

Faaein Talip Roy said...

handset!... saya beli handset dengan gaji pertama.. tapi.. rosak sudah.. huhuhu..

NA said...

Apsal dapat gaji beli maggi? Nak jimat duit ke?

Hehe betul gaji tu kenalah belanja untuk yang berhak.

-wina1979-

delarocha said...

lupa!

budakijaupendek said...

gaji pertama ?
sy pergi makan sushi. hehek!

Miss A said...

insya-ALLAH,sye kalau ad gaji,sye bg duit kt parents dulu,the rest bru sye blanje.hihi

nuyui a.k.a miss YUI said...

bg family merasa juga..heheh..

Ezad Skytech said...

belum kerja lagi...heee..takde la gaji pertama lagi..:D

zati embong said...

alahai.ade ke kes turun gaji?downgrade 2.hihi

gaji?jat insaf ni.kena smpan duit.sobs!

SoLy SoLicious said...

org dh bekerja tggu gaji..tp org bljr mcm sy ni tggu loan..heeee