Friday, October 28, 2011

AIR MATA

masa kecil-kecil drama queen
sikit-sikit nak keluar air mata
boleh menang anugerah bintang air mata

kita,
maksudnya aku, kau dan mereka
pernah mengalirkan air mata bukan?
mungkin
menangis gembira sebab menang cabutan bertuah syampu tak pedihkan mata
menangis kecewa telepon pintar masuk lubang jamban shopping complex mewah
menangis hampa terima kad perkahwinan kekasih hati di saat sepatutnya sambut anniversary bulan pertama
menangis trauma sebab tangan tersepit kat pintu rumah...
menangis sadis  sebab adik makan jajan yang di beli tanpa tinggalkan walau sedikit habuk pun
dan banyak lagi kemungkinan yang ada
menangis
menangis
menangis

tapi berapa banyak yang menangis
kerana menyesali salah dah dosa yang telah dilakukan?

note: kelmarin ada yang nangis sebab cikgu tak bagi balik sebab keja tak siap :)


18 comments:

aimie amalina said...

hurmm
suke nangis
x taw nape sng sgt nak nanis
emm2
macam air mate tu dlm gambo tu
berderu2 je air mate
huuuuu


lens akak kene fungus ke? aduhai..maslah tu...nk bg taw solution tapi takot cm x kene plak
kekekeke

Mama Gee said...

sekrang pun ratu air mata..
tgk citer cina nangis...
industan nangis
omputih nangis
melayu lglah nangis..
asek kena kutuk dgn cik abg...
hik3..

nuyui a.k.a miss YUI said...

yui pon suka mngis..tmbh2 bila rasa bersalah..

kakngah said...

semalam adeeb menangis sebab tangan terkepit pintu kereta.. :(

** yg benar hati dia bengkak sebab abang dpt gitar hahahaa!!

::NureeN:: said...

TQ so much sudi singgah blog nureen & suka ngan n3-n3 nureen.. ari ni bz sgt2 x sempat nk berbw pon..

;p air mata.. sejak kawin nureen mmg agak sensitip ngan asben tambah2 masa preggykan ellesya dlu hehehhe

Faaein Talip Roy said...

menangis bila ada yang pergi meninggalkan kita.. tapi meratapi lama-lama tak elok jugak kan..

*akak.. pic droplet tu cantik.. guna flash apa?

bobiedanbad said...

faaein: serius akak guna emergency light..n kit lense. mmg kualiti pic ke laut.

Wanie said...

baru je lepas nanges tadi..huhuhu
nanges ni dah macam hobi pulak..sape yg hati kering je tak nanges kan, nanges kat dalam je..hehe

Faaein Talip Roy said...

uish.. ok dah tu kak.. nampak better di mata saya.. hehehe.. kalau saya pun belum tentu dapat snap pic ni.. ^^,

SoLy SoLicious said...

sye menangis sebab mata masuk habuk..*ok ini tipu..hee

Namee Roslan said...

saya selalu nangis. sikit2 nk nangis. xtau nape. hati macam kering tp suka nangis...

onie said...

menangis saja kerna ianya dapat membebankan masalah yang hadir dalam diri kita... :)

delarocha said...

dushhh... kena btg hidung sendiri

syahirooAhmad said...

nangis susah. tapi bersedih senang.. uwa.. lelaki agak payah mengeluarkan air mata..

Miss A said...

saya baru je habis menangis.menangis sebab dah kecewakan mak ayah.hurmm T.T

afzan said...

dah-dah buruk muka bila nangis :)

yen(toka ziizokukuto) said...

bace entry ni,,tak jadi lak nangis,,lebih kepada senyum heheheh,,,owh,,telefon masuk lobang jamban,,terasa gila :)

Chegu said...

Santek ne gambar air tu... Like,like and like... Mau menuntut bOleh.. Hehhe