Monday, August 8, 2011

JOYAH

Joyah tu mungkin nama wanita melayu
Aku mula dengar nama Joyah
Masa aku tengok drama bersiri
Opah...watak Joyah, di bawa oleh
Norlia Ghani..
dan walaupn Norlia Ghani bawa watak bukan Joyah. Aku tetap panggil dia Joyah...sebab aku memang tak tahu nama sebenar beliau hinggalah aku tingkatan 5...
Itu baru pengenalan tentang Joyah.

MENJOYAH
Menjoyah?
Bukalah kamus Dewan aku rasa memang tak akan jumpa perkataan ini. Kalau korang jumpa tahniah! Sebab aku memang tak buka pun Kamus Dewan.
Apa itu Menjoyah?
Bila aku di tanya, aku akan jawab berdasarkan pada watak Joyah dalam drama Opah
Menjoyah itu mgkn: busy body, menjajah cerita kesana sini, mengumpat atau mengata

Tapi...
Jangan salahkan Joyah.
Bukan semua Joyah itu begitu perangainya...
Joyah cool ok!
Joyah cantik
Joyah bersopan dan bersatun
Joyah juga tahu berpantun
So mari kita guna perkataan yang sebenar untuk menterjemahkan perilaku sebenar...hehehee

Sent from my iPhone

1 comment:

NMH said...

hahha..i still call her joyah sometimes till now..=p