Saturday, June 25, 2011

AKU TAHU TAPI BUKAN AKU

aku tahu makan guna sudu dan garpu
aku juga tahu apa itu starter apa itu desert
tapi aku berasa sikit kekok
berada di kelompok mereka
yang pagi ke malamnya berdapurkan
restoran cantik yang punya lampu dan 
dekorasi menarik
maaflah jika kamu terasa sedikit malu
bila berhadapan dengan aku..

mungkin bisik hati kamu
tempatku hanya di situ
di tempat santapan yang punya tv plasma
tergantung di syiling yang 24 jam menerima ke hadiran aku!
itu sudah cukup class bagi aku mungkin itu persepsi kamu...

aku tidak lagi mengadaptasi metropolitan ke dalam diri aku
masih kental jiwa ke kampungan aku.
aku tidak kool dan tidak Amerika seperti kamu
tapi  mungkin aku lebih dulu akan jejak kaki ke Amerika
berbanding kamu hehehehe

note: coolkah kamu? :)

No comments: