Wednesday, May 25, 2011

SUDAH 13 TAHUN

a gift from mama...

(hehehehe permulaan entry ala2 Amerika)
aku ada sebuah buku mak aku bagi masa aku masih sekolah
sebuah buku bahasa Inggeris...
mak aku jenis yang pentingkan bahasa Inggeris
tiap cuti sekolah aku kena masuk kelas bahasa Inggeris
tapi sudahnya, dari zaman kanak2 ribena hingga muda belia
masih jugak tak pass bahasa Inggeris..

dan aku sangat lah respect kat mak aku
walaupun dia hanya seorang suri rumah 
yang kadang2 berniaga di pasar 
Tapi
ko jangan nak tipu mak bab speaking London
walaupun dia sekolah setakat darjah 3
tapi dia sekolah Inggeris zaman dulu2..
zaman gambar hitam putih lagik...

pada tahun 2009, ketika balik dr KL ke Sandakan
mak aku duduk seat berasing dari aku...
mak duduk barisan hadapan...
di sebelah mak plak seorang mat Salleh...
mak siap sembang bahasa London lagik
maka mula lah aku merasa jeles..dan menyalahkan diri sendiri 
sbb tak pandai cakap London hehehehe

dan I'm very proud of you Mom
 buku yang setia menemani dari zaman sekolah, zaman U, zaman Maktab dan zaman dah jadi cikgu


almost 13 years


motip entry: rindu dengan mak dan mak. Rindu juga dengan ayah dan ayah...


1 comment:

THE LEKAT LEKIT STORY said...

org dulu2 sekolah sampai darjah 3 pun dah blh speaking london.. skrg ni ada yg sampai degree pun masih tak tahu nak speaking or tak yakin nak bertutur dlm bahasa Inggeris..