Sunday, May 8, 2011

CONTEST SELAMAT HARI GURU, CIKGU!

 
as salam my best wishes goes like this:

Terima Kasih cikgu….
Terima kasih kerana cikgu-cikgu semua
Aku sudah menjadi orang
Dan bukannya orang-orang

Terima kasih cikgu
kerana merelakan
Dirimu mu mengajar & mendidik  aku
Walaupun terkadang
garangya kalian persis si ibu tiri
Dalam sinetron tv tapi ku tahu marah kalian itu
Bersulam kasih

Guru-guru ku
Aku tidak punya harta menggunung
untuk ku laburkan
Membina monument-monument Indah  
sebagai tugu memperingati kalian

Guru-guru
Hanya ilmu yang kalian bekalkan
aku salurkan sebagai jambatan kasih
tembok pertahnan diri,
penyuluh dan panduan kea rah yang lurus
tanpa lencong  agar tidak
ada yang terjerumus ke lorong
hitam
jijik
kerana aku kini
juga bergelar guru
yang akan menjadi
penyambung warisan ilmu….

TERIMA KASIH CIKGU
谢谢 (Xièxiè lǎoshī)
Thank you teacher



1 comment: