Thursday, May 19, 2011

AKU YANG TERGURIS DAN TERLUKA

tajuk entry macam kecewa
putus cinta 44 kali...

sebernarnya aku kecewa dan berasa tidak setuju
dengan tindakan cikgu Shida. siapa cikgu Shida? 
Yup, cikgu yang wat video miming tu.
Aku tak kisah langsung dia nak miming lagu artis mana pun.
Miming la selagi terdaya
Tapi aku terkisah bila lagu tema Hari Guru tahun ni 
(GURU PENJANA TRANSFORMASI PENDIDIKAN NEGARA)
pun dia nak miming kan.
Keymon lah...
rasa kurang molek lagu itu di perlaku sedemikian dengan lenggok tubuh sedemikian.

Apa2 pun hari Isnin depan adalah sambutan Hari Guru
peringkat sekolah aku....
aku dan rakan2 guru akan nyanyi lagu ni secara Live tanpa miming
walaupun tone suara dan pitching aku ke laut, ke sungai 
hatta ke parit tapi aku akan nyanyi secara Live tanpa lenggok tubuh
yang sedemikian.

motip entry: kadang2 kita perlu sensetif terhadap sesuatu perkara

2 comments:

Anisa Hang Tuah said...

kadang2 lucu dgn cikgu shidah.

tapi.hmmm

BRO_MONDAY said...

cekgu bobie : ada ke? ai x tengok lagi...('',) apa pun, setiap kita ni ada kekurangan dan kelebihan...SELAMAT HARI GURU!!!