Sunday, April 3, 2011

MAIN MASAK-MASAK


Dulu masa kanak- kanak suka benar main masak-masak. Set pinggan mangkuk lengkap mak belikan. Dah besar panjang..dah anak dara…dah nak jadi mak-mak orang, dah tak berapa rajin pulak nak masak…

Eh! Aku tak kata malas la..mungkin bila dah dewasa..dah berkerjaya/ study..maka..kekerapan untuk masak adalah kurang…sebab aku pun macam tu..kenapa? kadang2 di sebabkan penat, kerja yang banyak perlu di settle kan …so tak dapat mengasapkan dapur. Namun sekali sekali kena pi juga ke dapur.

Tapi…kalau tak dapat masak pun, pastikan family korang makan tau..bagaimana? lu carik la jawapannya sendiri.

2 comments:

dyea irdina said...

masak2 bg ibu bekarja mmg memenatkan + malas..ye la blk kerja rasa nak rehat tp kn masak n mengemas...tp klu family kecik baik mkn kat luo je..tak pon tapau lauk bwk balik umah..hehhe

Mr Strider said...

mungkin sebab dulu lepas main masak2 mak kemaskan..skunk lepas masak kena kemas sendiri..hehehe

Regards,
-Strider-