Sunday, April 3, 2011

DONUT DAN SOTONG


Ada yg menggunakan istilah ini untuk menggambar kaum adam/ lelaki yang bersifat lembut. Adakah gambaran tersebut berunsur kiasan semata-mata atau berupa ejekan? Aku tidak berniat untuk mengaibkan sesiapa.Cuma memberi pandangan. Mentaliti  kebanyakkan orang, melihat sahaja mereka yg lembut terus ada yg mengatakan jiwa dan naluri mereka bersifat kewanitaan. Tidak semua mereka begitu…dan tidak semua mereka yang berbadan sasa persis Mr. Universe itu kita sudah tahu jiwanya, nalurinya dan tabiinya..rambut sama hitam...mgkn juga sudah tidak sama hitam kan? Tapi hati setiap manusia hanya ada dua berniat baik atau jahat.  Sekali lagi ini hanyalah pandangan seorang aku…..


p/s: Nasihat aku untuk diri aku jangan mudah menjatuhkan hukum ke atas orang…aku juga tidak sesempurna mana.

3 comments:

mrizal said...

laki lembot ke,
laki ibrat mr.universe ke,
tp still jgak manusia kan3x

mrizal said...
This comment has been removed by the author.
Jay said...

sesungguhnya tuhan mencipta manusia sama sahaja....cuma terpulang pada diri dan nawaitu munusia itu sendiri utk menentukan hidup..