Thursday, April 14, 2011

APA SEBENARNYA...SAYA PUN TIDAK TAHU

masa makan tengah hari...waktu petang tadi
tiba2 ada satu soalan TERmuncul di kepala otak
"kenapa perlu setuju...kalau hati tidak rela?"
apasal otak sungguh rajin mengutarakan soalan ketika ini...
mungkinkah di sebabkan hidangan yg aku makan....
berbalik pada soalan minda ku...
aku pun pelik bermonolog dengan diri sendiri...
bunyi soalan seolah-olah macam ni
ko SETUJU kawin dengan si polan-polan 
tapi ko tak rela dia jadi suami ko...hahaha sungguh peliks....

atau aras yang lebih rendah...
misalnya seorang bapa setuju menghantar anaknya ke sekolah
tapi tidak rela anaknya belajar bahasa Malaysia....
tapi itulah hakikatnya kehidupan 
banyak yang peliks berlaku
kalau tak ada perkara peliks berlaku...
itupun peliks namanya.....
TAPI 
kehidupankah yang pelik atau manusia itu yang
PELIK?
google2 kan lah...

motip entry: 1. aku nak bagitau hidangan yang aku makan tu chicken chop mushroom
                   2. mari kita belajar Bahasa Malaysia....

2 comments:

dyea irdina said...

manusia yg pelik....hati dan akal sering bertelagah...hehheheh

Anisa Hang Tuah said...

sedapnya chicken chop
aahhh
nape lah kat uum ni susah nak dpt sciken cop
hu