Monday, April 4, 2011

AKU TAK AJAR ITIK BERENANG

Di satu petang,perbualan di antara Mak Ayam dan Mak Angsa…

Mak Angsa: Mak Ayam, riuh sekampung mengatakan ko sibuk nak mengajar ibu itik berenang..ko larang dia berenang ke hulu..

Mak Ayam: Aku tak ajar pun ibu itik berenang,..Cuma nasihat…

Mak Angsa: Apa bezanya? Ko ni dah la bukan sepsis yg tahu berenang ..malah nak terbang tinggi pun ko  tak boleh lagi..sibuk nak menasihat.

Mak Ayam: Aku tahu…tapi dua hari lepas en. memerang ada bagi tahu aku, anak sulungnya di baham sang buaya ketika berenang mencari ikan di hulu sungai…

Mak Angasa:…..errrr ye ker? Tak tahu la pulak….

p/s: moral of the story…korang pun ble tahu…boleh agakkan….

2 comments:

Firdaus Kasim said...

moral dia.. ada betis nak peha.. hehe

Entri Panas! Pakej Lengkap Nuffnang :
Rahsia Terbongar! Cara Sebenar Menjana Pendapatan Lumayan Nuffnang (Bahagian 1)

Rahsia Terbongar! Cara Sebenar Menjana Pendapatan Lumayan Nuffnang (Bahagian Akhir)

Jay said...

moralnya jgn cepat memutuskan sesuatu perkara tanpa kita ketahui sebab dan tujuannya yg sebenar.....salam ukhuwah....