Wednesday, March 2, 2011

MUKA BUKU

semua tahu apa itu muka buku...
jangan pura2 x tahu...
di muka buku..
aku jumpa macam2 ko tahu? 

yang dulu matanya hitam kini sudah menjadi biru..
yang dulu juga "terbuka"...sudah "tertutup" ayu...
yg dulunya "tertutup" itu..telah "dibuka" tanpa rasa malu...
semua punya akal yang satu...
aku xsalah kan si itu atau si itu
itu seribu satu kisah di muka buku..


yang dulunya ku kenal ada Bin pada namanya
tapi hari ini di muka buku wajahnya sudah seperti Binti
kalau dulu di sana benci di situ
tp akhirnya mereka telah bersatu...
terasa lucu...ku tahu pun melalui muka buku...


itu kisah di muka buku...
banyak yang ko x tahu dah ko tahu
dan mulalah  nak ambil tahu...
tp bijaklah gunakan muka buku
sebab tak mustahil akan ada
yang bermuka-muka di muka buku...



1 comment:

BRO_MONDAY said...

cekgu bobie : ai ada fesbuk jugak!!! koh koh koh sila lah add cari bro monday...('',)

p/s : Sila lah BW ye...tengkiu...
1.New Entry "Jadual Bulan Mac 2011 Sangat PADAT !!!"