Sunday, March 6, 2011

INI PULA PADA PENDAPAT AKU...

tengok aku kaya the movie d tv3
skrg bjalan GA/ contest Aku Kaya...
Kaya kah aku?
soalan subjektif bkn objektif tapi mmg ada objektifnya...
Kalau org tanya aku ni kaya kah?
Kaya? Ko maksudkan kaya yg macam mana?
Kaya budi bahasa kek?
kaya senyuman kek?
kaya harta kek?
kaya wang?

tu terpulang lah dari diri ko nak rasa ko kaya atau tak..
aku klu dah teima gaji tiap bulan pun aku rasa dah kaya...itu aku rasa
tapi org lain punya rasa mungkin lain...
aku beli maggi 5 bungkus pun aku dah rasa kaya...and again itu aku rasa
org lain aku tak tau...
aku beli air pepsi di KFC pun aku dah rasa diri ku ni kaya...
tapi belum pasti org kata aku kaya...

Itu pendapat aku...
lain padang lain belalang
lain blogger mgkn lain pendapatnya...




3 comments:

kakngah said...

akutak tgkpun. bebudak ni sibuk nk tgk katon jek manjang... tensi ai!

btl tu..
kaya tak semestinya pada wang ringgit & harta benda..
org pun takkan tnya berapa juta kita ada.. org akan tny berapa ank dah kita ada.. kan.. kan..
apa2 pun.. kaya budi bahasa tu yg paling penting. apa guna tudung labuh tutup vontot tapi, nk hulur tangan bersalaman pun takde..

Katak Gomok Sulie said...

hakhakhak....mcm best jek ayak kakngah psl salam tue. Mmg pun..dh pernah jumper..wakaka....Ye baek kite kaya budi bhs, duit pun bulan2 dpt, tak kaya2 jugak..hehe...

nur anis said...

kita lebih paham diri kita sendiri..rasa kaya bila kita rasa kebahagiaan..^_^