Monday, March 28, 2011

IKUT CAKAP ITU PENTING...

"kringggg kringgggg.."

itu bunyi loceng...
murid-murid masuk ke dalam kelas...
Cikgu Sudin pun masuk ke dalam kelas...
Semangat cikgu Sudin mengajar
murid faham apa Cikgu Sudin ajar...
TAPI 
Jijan belum faham..
Cikgu Sudin tahu Jijan tidak faham
cikgu Sudin panggil Jijan

C. Sudin: Jijan cikgu tahu kamu tidak tahu lagi..kamu jangan malu. kamu ikut apa yang cikgu sebut.....ok Jijan, sebut nombor ini ...dua belas...
 Jijan : ok Jijan sebut nombor ini dua belas
C.Sudin: eh..kamu ni tak perlulah ikut semua.. sebut nombor dua belas jer
Jijan: eh kamu ni tak perlulah ikut semua...sebut nombor dua belas jer...
C. Sudin: xyz xyz xyz
Jijan : xyz xyz xyz

sabarlah wahai Cikgu Sudin...
andai ada anak murid anda seumpama ini...
JANGAN sisihkan dia /mereka

3 comments:

nur anis said...

cikgu mesti penyabar kan nak mengajar..

bobiedanbad said...

nur anis: yup..perlu sangat..

kakngah said...

aku tak cukup sabar waima dgn ank sndr.. tu pasl tak layak jd cikgu.. huhuhu!!!