Sunday, March 27, 2011

CEMBURU KO TAHAP MANA..

baru selesai mengemas rumah
wpn duduk seorang tapi rumah selalu macam tongkang pecah

aku nak cakap pasal cemburu
korang pernah rasa cemburu tak?
pada aku selagi kita ni bernama manusia rasa cemburu pasti terbit dalam hati..
sungguh serius ayat ku itu

tapi cemburu korang tang mana?
cemburu pasal apa?
banyak kategori cemburu ni..
cemburu dengan pasangan kita
cemburu dengan orang lain
cemburu dengan jiran
cemburu buta?
cemburu pun buta ker? mgkn sebab cinta tu buta hehehe

bila cemburu tu terbit dlm jiwa korang 
apa yg korang lakukan?
misalnya cemburu tengok kebahagian jiran sebelah rumah..
apa perlu di lakukan?
sabotaj kebahgian mereka? tabur fitnah menggunung tinggi? porak-porandakan mereka?
kalau itu yg anda lakukan maka.. 
go to hell la anda...

apa salahnya klu tengok mereka bahagia..pi la minta tips kebahagian..
InsyaAllah anda pun bahagia
x salah cemburu, tapi tangani dengan cara positif..
sekali lagi ini hanya pendapat seorang aku...

macam ni ker..rupa cemburu???


2 comments:

MahabbahOhAyin said...

comel je muka cemburu tu.
hoho ;)

CikSkema said...

haha..normal la tu cemburu....bila tak rasa diri perfect baru kita berusaha nk perbaiki diri..kan..kan...

tapi jangan la smpai rosakkan kebahagiaan org...kan kan...tak syiok la mcm tu...

jd sy stuju dgn awk mntk tips kebahagiaan cthnya...

heehehe..maaf komen merepek..pagi-pagi ni..huhu