Saturday, March 26, 2011

CARI DUIT....

bila aku tengok anak murid aku...
purata & ble aku kata kan hampir 
semuanya akan bawa duit ke sekolah
nilainya pula di antara serendah 50 sen ke RM5
bila aku bandingkan zaman aku 
di tahun satu pada tahun 1989
aku akan bawa duit belanja 20 sen...itu pun bukan setiap hari
sebulan sekali...
kalau aku nak duit lebih aku..
akan berniaga..
hehehe berniaga kecil2an 
menjual secara haram di sekolah..jual buah2an tempatan 
sometimes jual buah salak..sometimes jual buah rambutan
kalau time puasa...kakak plak upah aku jual kad raya 
yup itu dulu2..dah pandai cari duit
sekarang bila dah kerja
mula la nak buang duit ...
belanja sakan...
huhuhu itu sifat aku yg susah nak ubah...
mgkn faktor hidup susah zaman dahulu
so..time dah kerja mula la nak penuhi ke inginan..
tp aku nak pesan..klu korang dah hidup senang..dah hidup kaya
jangan lupa ibu bapa & family
jangan kedekut
selalu la pandang belakang...xada hantu pun...
maksud aku..jangan lupa siapa diri kita

Buah Salak
(pic from google )



2 comments:

kakngah said...

aku suka gak buah salak. manis2 kelat sikit kt hujungnya... dulu2 ada jual kt pasar malam sini. skrg dah takde lagi...

bobiedanbad said...

kak ngah klu ko nak ko datang kampung aku..