Tuesday, March 1, 2011

AKU MMG GILA TRAFIK ! SO WHAT ???


B.Walking...dr blog ke blog...
akhirnya terbaca segmen di blog en.Ben...so..
ada cerita aku nak kongsi..pasal kematian jugak
 moga menginsafkan la cerita ni...

cerita masa aku sekolah..
kisah satu budak lelaki sebelah kampung aku...
sama van sekolah dengan aku..
satu hari dia sakit....terlantar di  rumah..masa tu dia form 5
aku plak form 4...
keadaannya makin lama makin kritikal...

satu hari, pada hari Jumaat di bulan Ramadhan tahun 1998
dia telah tinggal berdua dengan seorang adik lelakinya di rumah
hari itu ayah dia keluar bekerja sebagai tukang rumah
mak dia plak berniaga di pasar....
adik di tingkatan 3 yg ditugaskan menjaga dia yg sakit.

tapi tak di sangka pada hari Jumaat yg mulia itu
rumah mereka telah di datangi seorang lelaki yg berniat jahat dan busuk hati...
apa la yg di carinya di rumah si Tukang rumah itu???
kehadirannya telah di sedari oleh pemuda yg sakit itu..
apa daya dia...
apa kudrat dia tuk melawan..
hanya mampu memanggil nama si adik
rumah plak jauh dari jiran...

jeritan dia di dengar si adik
terkejut melihat si abang cuba di cederakan oleh si hati hitam
dia meluru..cuba melawan walaupun tubuh kurus melidi
dengan mudah si adik di tewaskan
si adik tercampak kedinding...
ketika itu juga...
matanya terlihat sebilah pisau di tepi dinding...
dicapainya... bersisa kudrat yg ada...
dan sayangnya pada si abang dia meluru semula
ke arah si hati hitam...
pisau menikam tepat di perut si hati hitam

akhirnya...
ajal menemui si hati hitam di bulan Ramadhan di hari Jumaat
khabarnya...ketika di bawa ke hospital....
tiada sesiapa yang menuntut jenazah si hati hitam...
segalanya di uruskan oleh pihak hospital


setelah beberapa minggu si abang meninggal dunia...
si adik kini sudah berusia 28 tahun...
tapi kisah kasih sayang terus hidup hingga kini











2 comments:

Ila said...

bak kata orang,air dicincang tak akan putus..begitulah hebatnya kasih syg adik beradik

BRO_MONDAY said...

cekgu bobie : kasih antara adek dan abang...('',) adek berkorban nyawa untuk selamat kan abang...sungguh murni hati adek nya itu...mujur adek nya x apa²...tapi abang, pergi mengadap Ilahi...semoga arwah abang itu bersama oram² beriman di sisiNya...

1998 ai dok kat Form 1...

p/s : Sila lah BW ye...tengkiu...
1.New Entry "Jadual Bulan Mac 2011 Sangat PADAT !!!"