Thursday, February 17, 2011

MENCURAH2

wow pagi td hujan yg sgt lebat
muncurah2
tgk jam dh 6.27pg
tp keadaan gelap gulita mcm 4pg..
kn jg pi sekolah,
capai payung lari sekuat hati
sgt x sesuai 
berbaju batik ko larik pecut dlm hujan
angin plak kuat
weii nak terbang payung aku
dh la gelap smpi selekoh ke sekolah terserempak plak dgn anjing
nasib anjing tu baik dia wat dek je kat  aku 
klu anjing tu kejar kompom lg laju aku larik
lagi berapa meter smpi pintu belakang sekolah (ikut jln short cut)
ada plak lopak air yg sgt besar...
dekat lopak air ada plak pokok pisang
sempat terdetik dlm hati ada hantu ke kat situ?
dh la gelap..

smbg cerita...
nak xnk masuk juga la kaki aku dlm lopak air tu
smpi bilik guru
aku basah yg tersangat basah..
mengigil2
beg aku basah
buku2 semua basah
henset basah
tengok kaki x rupa kaki dh
mula la nak sentap...
tahan2...positip2..kata dlm hati
xrock la xkn nak nangis baru kena hujan..
xjd nangis...
ada lg insan yg lebih malang dr aku..
ayat sedapkan hati...

dan pada ketika ini
waktu ini ..
aku seperti nk demam ...