Saturday, February 12, 2011

MARI KITA BERHATI-HATI

sebelum nak taip enrty...biarlah nama2 dlm cerita di sensor kan..
cerita sekadar tuk ingatan kpd kita semua...

pas keja tadi member ajak teman dia dengar ceramah or cerita pasal pelaburan
klu ikut kan hati member aku, dia pun malas nk pi..tp memandang yg ajak itu sedara dia, maka pi la tuk x menghampakan.
km pi ber4...km smpi dulu di tempat yg di janjikan..km tggu dlm 15-20minit

dia dtg..bersama dengan 2 orang rakan dan 1 mamat yg bjawatan manager (seperti yg tertulis dlm bisness card). tgk muka dia dan 2 kawan dia tu, muda lg (remaja)...tp mamat manager dlm kelompok umur aku ke atas..

en.manager memulakan cerita...bla..bla smpi kehukum hakam dia keluarkan, aku tgk muka dia dlm ht ckp...
berapa gaji en.manager ni sebulan... part yg menarik labur hari ni dalam beberapa minit dah ble untung berapa ratus euro...ko biar betul en.manager???...aku tau la muka aku dgn kwn2 aku ni ala2 kedesaan...tp fikiran tak sekecil daun bunga kertas...

tuk meyakinkan kita org lagi dia keluarkan fail hitam dia...dlm hati eh sebijik mcm fail aku letak kertas ujian murid ...hahaha kita sambung cerita lg, dlm fail tu ada beberapa dokumen (photocopy only) yg mengatakan company dia tu sah menurut undang dan Akta..

ok seterusnya en.manager...memberitahu kita org, yg company berurus niaga di 2 buah bank..salah satunya tmpt en.bob keja...ko biar betul en.manager, aku dh la mengantuk ko ble plak wat fairy tale...di akhir perbualan en.manager kata...klu nk melabur bermula serendah RM5k dan lg banyak lg bagus...pastu ble plak psiko2 kita org..x nk kh raya ni ada gelang mcm mummy jarum...hahahaha ko sungguh lawak en.manager baik ko masuk raja lawak...tak hinggin pun baik beli kamerakh i-phone or what so ever...

k..aku x puas hati dgn kata en.manager, aku terus contact en.bob btl kh wujud company seperti yg distory tellingkan oleh en.manager....en.bob wat siasatan xada wujud...xpuas hati check id company seperti dlm bisnes card juga x wujud...periksa kat SSM pun x ada...

kesimpulannya: xada benda datang bergolek, kena usaha...usaha tangga kejayaan
                        usaha plak biar cara yg betul..jgn berusaha tipu org...

pesanan: mari kita berhati-hati, klu tak nt kita yg makan hati...silap2 membawa ke mati..




1 comment:

Eza said...

whoa.....nsb baik cpt sr..ati2 k