Wednesday, February 16, 2011

KAU GARANG TAK?

kawan2 bukan cikgu slu tanya..
aku x garang ok
kadang2 aku terpaksa je berlakon buat2 garang...
x sampai ht nk garang dgn budak umur 7 thn
lagi pun nakal drg nakal bertempat
nakal manja2 je
biasa la budak..xkn aku nk suruh drg duduk diam membatu 
je tengok aku...itu sdh diktator namanya
siapa yg nk ngajar budak kecik
level kesabaran kena tinggi
klu x,cepat je korang dh game over
perlu la bersedia menjawab pertanya mereka
yg kadang2 x terbayang dek akal
mendengar aduan manja mereka
antaranya:
soalan
"cikgu, di tandas sekolah ada hantu kh?"
jawab: "mana ada hantu, hantu x pi sekolah, hantu ada dlm tv je?"

aduan:
 "cikgu , dia kan korek tahi hidung"
"cikgu, dia cakap benda x elok" (benda x elok bg mereka adalah perkataan seperti jahat & bodoh)
"cikgu, mana pensel saya?" (sambil tunjuk kat ko pencil box dia) 
"cikgu bila kita pulang?" (wlaupun br pukul 8 pg)

biasalah manja anak2
masa kecik2 kita pn mcm tu jg
so..pesanan khidmat masyarakat 
sayangilah mereka









4 comments:

Anorrin Ruzila Rahmat said...

yg tak thn bila dia kata, tice dia sapu taik hidung dia di baju sy..tice dia ambil pensel sy, tice dia kedekut buku dgn sy..ahahaha

bobiedanbad said...

hahahaha betul tu ila, nak marah pn x smpi hati..tgelak adalah

Anorrin Ruzila Rahmat said...

tu la tu...kita mrh pon bkn dia tkt

norliza_osman said...

comel je.. suke2x