Monday, February 28, 2011

HILANG PENGIRAAN...JANGAN HILANG PERTIMBANGAN

Petang baru dpt update N3...
it's ok as long as aku update..

setiap hari aku jalan kaki 
ulang alik dr rumah ke tempat keja..
tp selama ni jg aku x pernah ambil peduli..
berapa jumlah langkah dari rumah ke tempat keja & sebaliknya?..

balik keja td, aku cuba kira langkah aku...
aku sungguh2.... kira dlm hati...
sedang aku kira...
dua org murid aku bg salam...
aku, Islam so aku jawab....
and...demmmmmm mo tape
aku hilang perkiraan...

nk patah balik kira semula?...xada maknanya
dan sungguh juga aku TIDAK salah kn murid aku...
fine esok ble kira...setakat hilang pengiraan...apalah sangat kn?..
jgn smpi hilang pertimbangan...

hilang pertimbangan?
misalnya, ko marah kat anak ko sbb tumpahkan air kat karpet yg ko tak habis byr lagi...ko simbah asid kat budak tu...(durjana sungguh perbuatan ini)
apa kes???? kes dera kan...
ko marah kat kucing ko sebab curik ikan...ko sembelih kucing tu...
apa kes? ...

mmg kita manusia...
ada hati...
ada perasaan...
hati mudah robeklah
mudah touchinglah...
dlm hati kita ada macam2
dlm hati juga ada taman

tp kita kn la kontrol...jgn smpi hilang pertimbangan..
 so...nasihat aku untuk diri aku...
biarlah aku hilang pengiraan langkah hari ni..
jangan hilang pertimbangan ...
sebab itu membawa makna tersalah langkah...

sekadar gambar tuk di renung2
(sumber google)



1 comment:

BRO_MONDAY said...

cekgu bobie : setuju!!! ai selalo gak marah² anak ai masa beliau buat bisim taim ai nak tengok muvi kat HBO...pastu ai peluk beliau balik...cian je x pasal² kena marah...anak ngan ayah, camnilah...

p/s : Sila lah BW ye...tengkiu...
1.New Entry "SAYA SOKONG VLOGGER MALAYSIA"
2.New Entry "SELESAI SUDAH, FUH~ LEGA RASA HATI !!!"