Thursday, February 10, 2011

CITA2 DIAORANG..CITA2 AKU


sungguh penat
br balik berjalan2 bsama kawan2
hari ini
waktu siang2 hari kejadiaannya....

Aku ada tanya dengn "anak2" aku apa cita2 mereka
Budak tahun 1..
Jujur & ikhlas menjawab…
Mcm2 jawapan ada…
Aku pun dulu mcm tu jugak...
Korang pn mesti mcm tu juga kn?

Tp..apa yg korang cita2kn masa kecik2 dl menjadi tak?
Masa aku tahun 1, guru kelas aku tanya pasal cita2..
Cikgu Hasnah nak setiap murid bg 3 cita2..
Byk kn cikgu aku minta cita2..

 so aku bagi:
1.       Aku ckp nk jd cikgu (jwpn standard…tp inilah yg aku jd)
2.       Aku nak jd wartawan…(sangat tak menjadi)
3.       Aku nk jadi penyanyi..(separuh menjadi…sbb aku pun ajar muzik)

 TETAPI
Siapa pun kita hari ni..pastikan la kita kerja yg elok2,molek2 & halal sumbernya




2 comments:

NICK IRFAN said...

sy rasanya nak jd penulis buku,pembuat filem animasi dan keje di syarikat komp... hehhehe

Norgadis Labuan said...

Terima kasih sudi follow, ada award follower utk awak...

http://norgadis.blogspot.com/2010/02/award-untuk-followers.html