Friday, October 1, 2010

HIDUP AKU

setahun lebih dah aku tinggal di Kunak ni
orang2 kampung pn dah mula kenal aku
makcik2 d cni slu jemput aku klu ada kenduri
masa bulan puasa ada yg hantar juadah berbuka
masa raya ada yang bagi kuih raya..

aku duduk sendiri d rumah sewa ni
rumah ni ble la tahan besarnya
ada 4 buah bilik, 2 buah dapur, 2 buah bilik air
besar kan? kawan slu tanya aku soalan ni...

" ko x takut kah tinggal seorang di rumah tu?"
"ko x boring kah duduk seorang x ada teman nk bw bborak?"


Alhamdullilah setakat ni aku tak la takut sangat..wpn aku penakut
Boring? kdg2 je..tak selalu...
Tp mcm 2la hidup, tak selalunya indah2 mcm fairy tale
Aku suka kh hidup mcm ni??? Aku bersyukur sgt sbb ada lg org yg tak sebertuah aku

kdg2 ada juga soalan maut datang menyapa
" ko tak takutkah, biar hubby ko duduk KL, ko tau la KL tu mcm mana?"
aku jawab ikhlas mcm ni
" tak takut, sgt2 tak takut..hubby aku cari rezeki halal nun jauh di sana..Ya aku tau KL tu mcm mn tau sgt..bukan semuanya yg "busuk" ada disana. Yg paling penting aku yg tahu hati budi hubby ak, aku yg meletakkan cop SIRIM & aku juga yg menganugerah ISO di hatinya hehehe. Bukan kamu ataupun kamu"

jauh di mata tak semestinya jauh di hati
di depan mata x semestinya kasih..
jauh terhumban di tempat org x semestinya x ada yg kasih
anak2 murid ku la peneman aku di sini...aku tak pernah sunyi


by: Mrs. Bob a.k.a teacher Badrah

4 comments:

akukaonal said...

sama jak d mana2.. d kl ka.. d kunak ka.. d pedlmn mana pn.. klu mau jht.. jht jgk tu...

cop sirim mu tu msh valid lg.. insyaAllah valid forever...

kan mr bob... =]

missL33n said...

cute2nya stdnt kak =)

bobiedanbad said...

en. onal: jempol SIRIM nya 4ever valid

misL33n: tq..innocent

boBurhan21 said...

ada tatu forever lagi tu..