Sunday, June 27, 2010

DUIT BERANAK

(pic taken from google)

Ada kisah aku & abg aku di sebalik duit ni
Masa umur aku dlm 5  @ 6 tahun abg aku ada bgtau aku satu rahsia
Run: duit mcm ni bagus!
Aku: knp?
Run: hari tu mak bagi aku duit mcm ni, pas tu aku
                Letak bawah kain, esoknya aku tengok dah bertambah 30 sen
                Duit ni pandai beranak
Aku: Betul?????
Aku apa lagi percaya gila. Jumpa mak
Aku: Mak minta duit 50sen yg ble beranak
Mak:????...tgu mak balik dr pasar br mak bagi

Hooorey x sabar tgu mak balik dr berniaga. 
Bila mak balik…

Aku: Mak nak duit beranak
Mak: ambil ni
Aku: muka dah sedih air mata nak mengalir….bukan duit cm ni…yg ni x pandai beranak..warrrrrrghhhhh
Mak: la 50 sen juga…tp itu anak2 dia
Kesimpulannya hari tu aku betul2 menagis nak duit beranak…lama juga aku nangis…bila di kenang balik..tipah tertipu…saja abg ak wat cerita dogeng


1 comment:

E.d.Y said...

masa kecik2 tanam guli...kata org boleh beranak...lepas seminggu guli yg ditanam tu ilang...haha..kecewa..