Sunday, January 17, 2010

SYUKRI

siapa syukri ni????
dia murid tahun 1..
ada sesuatu dengan bdk ni...
dah masuk 2 minggu persekolahan
dh 2 minggu jg dia x nk masuk kelas...

Time perhimpunan
kwn2 dh berhimpun...
dia duduk mencangkung sambil tongkat dagu tgk kwn (tp longkang)
Bila dia di letak dlm baris dia keluar baris..
dia duduk mencangkung semula...

Bila kwn2 masuk kelas...
dia duduk di luar kelas..
bila di ajak masuk kelas
dia geleng tak mau...

Hr tu..
ak ajak dia masuk kelas..
= syukri mari ikut teacher masuk kelas
dia geleng smbl main kiub rubik dia
= marilah syukri, dlm kelas ada ramai kawan (pegang tgn dia)
dia xnak..dia keras kn badan dia...aku giveup

= syukri xmsuk kelas lg dh puas ak ayat dia
- betul bad, aku ni smpi mau tercabut tgn suruh dia masuk kelas x jg
  dia masuk kelas. (guru kelas syukri)
+ hari 2 pun saya dan si Zu sama2 tarik dia masuk kelas dia tak mau juga..(kata cikgu BM dia)

kenapalah ko ni syukri..
masuklah kelas syukri..
banyak benda yg ko dapat..
minggu dpn akan ku pastikan ko masuk kelas juga
SYUKRI..

7 comments:

alia said...

he..he..macam2 ragam murid....ape kata one day cikgu ajak semua kawan2 dia dok kat luar kelas...tempat syukri duduk...buat la aktivi ape yg patut....mana tau dia leh terima pergaulan.....jng bagi job yg susah..ajak main2 samapi dia hapi ngan bebudak lain.....tp jng bagi budak lain buli dia..nanti dia bertambah takut....

bobiedanbad said...

good idea..thanks

...Nur iNsAn... said...

smga ckgu sabo melayan krenah murid2..hihi... sy rsa btul jga cdngan alia 2.. slmt m'cba n smga b'jya...

p/s: t jgn lpe wat n3 tntng p'kmbgn sykri ble dh b'jya =)...

messo said...

salam,

yang risaunye bile semua dh kuar kelas dk kt syukri tu,syukri plak g masuk kelas..mau pening kepala teacher..hehe

tabahkan hati mendidik anak bangsa..gudluck..

hanismalik said...

hehe...klakar la...sabor je la ek?=)

Anonymous said...

bagi pelempang jak.abis cerita.
kompom msk kelas pas tu...
heheeh..jgn ada yg marah

bobiedanbad said...

pelempang???(sadis) bg lempeng ble la woi..bknnya syukri masuk kelas..trus xdtg sekolah..
lempang2 xmain la bro..cian anak orang
anak kucing pun ak xbrani nk lempang
ni kan plak anak murid aku..